Antena 3 CNN Economic Biz News Business Scandalul majorării dobânzilor: Nouă bănci comerciale, vizate de Protecţia Consumatorilor

Scandalul majorării dobânzilor: Nouă bănci comerciale, vizate de Protecţia Consumatorilor

1 minut de citit Publicat la 21:12 24 Oct 2008 Modificat la 21:12 24 Oct 2008
Scandalul majorării dobânzilor: Nouă bănci comerciale, vizate de Protecţia Consumatorilor
EXCLUSIV ANTENA3.RO. Plângerile românilor supăraţi că s-au trezit peste noapte cu ratele la credite majorate au ajuns pe masa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Irina Vasile, şef serviciu la ANPC, a declarat în exclusivitate pentru Antena3.ro că a primit de la consumatori 200 de reclamaţii numai în ultimele două zile şi că vor fi efectuate controale în urma sesizărilor la nouă bănci care au majorat dobânzile clienţilor folosind pretextul crizei financiare internaţionale. Numele băncilor nu pot fi făcute deocamdată publice, acest lucru urmând să se întâmple după finalizarea controalelor. Reprezentanta ANPC spune că în cursul lunii octombrie Autoritatea a primit aproape 300 de reclamaţii, dar că în ultimele zile acestea au început să vină într-un număr mult mai mare: 200 de sesizări în două zile.
"Majoritatea cazurilor primite în ultimele zile se referă la majorarea dobânzilor şi a comisioanelor bancare sau perceperea unor comisioane care nu sunt prevăzute în contracte", a explicat Irina Vasile pentru Antena3.ro. ANPC a pus ochii pe nouă bănci, având ca termen de soluţionare a reclamaţiilor maxim 45 de zile.
În afară de faptul că bancile măresc dobânzi şi comisioane fără să informeze consumatorii, românii au mai sesizat la ANPC şi nemulţumiri legate de :
- deficienţele de funcţionare ale ATM-urilor
- faptul că nu sunt informaţi corect asupra tuturor caracteristicilor creditului în etapa precontractuală
- faptul că băncile refuză să prezinte consumatorilor contractele înainte de a fi semnate, pentru ca aceştia să poată lua la cunoştinţă clauzele contractuale
- clauze abuzive în contractele bancare
ATENŢIE: Puteţi transmite o reclamaţie online la Autoritatea Naţională Pentru protecţia Consumatorilor, completând toate datele solicitate în formularul de pe site-ul ANPC.
Dacă banca dumneavoastră a majorat, nejustificat, dobânda la creditul pe care l-aţi contractat aşteptăm mesajele dumneavostră pe adresa de mail [email protected].

Paula Safta, Antena3.ro

×
Etichete: criza economica ANPC
x close