Au promoţii, ajung uşor la ele şi găsesc într-un singur loc tot ce le trebuie. Asta îi aduce pe români în marile magazine. Faţă de vestici, românii cheltuiesc peste jumătate din bugetul lunar de cumpărături pe produse alimentare proaspete.
Un sfert din totalul vânzărilor se realizează în hipermarketuri. Românii le trec pragul cel puţin o dată pe săptămână. Contrar prejudecăţilor, shoppingul nu mai este de mult sarcina exclusivă a femeilor. Magazinele de cartier şi-au pierdut din atractivitate. Oamenii vin doar când au nevoie de ceva urgent. De obicei cumpără pâine, apă şi ţigări.
Românii cumpără o dată la două zile pâine, iar în carmangerii intră, în medie, de trei ori pe lună. Studiul a fost realizat de compania Nielsen, în oraşe cu peste 200.000 de locuitori, pe un eşantion de 1.100 de persoane de până la 65 de ani.
Observator