Antena 3 CNN Economic Biz News Business Românii preferă cumpărăturile la hipermarket

Românii preferă cumpărăturile la hipermarket

1 minut de citit Publicat la 16:35 20 Mai 2007 Modificat la 16:35 20 Mai 2007
Românii preferă cumpărăturile la hipermarket
Marile magazine îi atrag pe români ca un magnet. Trei din patru orăşeni îşi lasă banii mai degrabă într-un hipermarket decât într-un magazin tradiţional. Iar ultimele studii de piaţă spulberă mitul că shoppingul este fericirea femeilor şi plictiseala bărbaţilor. O familie lasă în magazin cam 600 de lei pe lună. Cele mai cumpărate mărfuri au fost sucurile. În hipermarketuri, românii îşi mai pun în coş bere, detergent, salam, apă minerală, caşcaval şi lapte.

Au promoţii, ajung uşor la ele şi găsesc într-un singur loc tot ce le trebuie. Asta îi aduce pe români în marile magazine. Faţă de vestici, românii cheltuiesc peste jumătate din bugetul lunar de cumpărături pe produse alimentare proaspete.

Un sfert din totalul vânzărilor se realizează în hipermarketuri. Românii le trec pragul cel puţin o dată pe săptămână. Contrar prejudecăţilor, shoppingul nu mai este de mult sarcina exclusivă a femeilor. Magazinele de cartier şi-au pierdut din atractivitate. Oamenii vin doar când au nevoie de ceva urgent. De obicei cumpără pâine, apă şi ţigări.

Românii cumpără o dată la două zile pâine, iar în carmangerii intră, în medie, de trei ori pe lună. Studiul a fost realizat de compania Nielsen, în oraşe cu peste 200.000 de locuitori, pe un eşantion de 1.100 de persoane de până la 65 de ani.

Observator

×
x close