Prin urmare, adevărata "problemă" este că germanii, în loc să-şi mai vândă maşinile celor care le aduc în România, au preferat să le acorde statului german pentru o primă de casare oferită la cumpărarea unui autoturism nou.
În 2009, în Romania s-au înmatriculat 213.000 de autovehicule vechi, în scădere cu 29% faţă de 2008, în timp ce la maşini noi reducerea a fost de 59%, la 116.000 de unităţi, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor.
Exporturile de automobile uzate germane au scăzut în 2009, în total, cu 15%, sau 68.500 de unităţi, comparativ cu 2008, la 389.200 de unităţi. Valoarea acestora se situează la 5,2 miliarde de euro, potrivit biroului de statistică. Numărul maşinilor vechi vândute către ţări europene s-a diminuat cu 27%, la 244.669 unităţi.
Exporturile pentru Asia s-au diminuat, totuşi, în volum, cu 16,4%, iar cele către Africa au avansat cu 19,1%.
Antena3.ro