De mai bine de 10 ani, firma care se foloseşte de cei peste 1.700 de metri pătraţi din interiorul aeroportului Henri Coandă plăteşte pe lună între 4 şi 10 euro pe metrul pătrat. O sumă considerată mult prea mică, iar păgubit iese statul român. Contractul a fost semnat în 1998, dar situaţia s-ar putea schimba în viitor. Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a declarat pentru cotidianul Gândul că valoarea spaţiului pe care aeroportul îl pune la bătaie în această afacere este mult mai mare decât suma pe care o plăteşte investitorul.
"Într-adevăr, am observat că unele contracte sunt păguboase. În cazul de faţă nu există decât două variante: organizarea unei licitaţii sau prelungirea actualului contract în urma renegocierii beneficiilor de care are parte aeroportul. În cazul renegocierii va trebui să se ţină cont atât de creşterea numărului de pasageri, cât şi de preţurile pieţei", a declarat Ludovic Orban, pentru Gândul.
În momentul de faţă, chiriile pentru spaţiile comerciale variază între 100 şi 200 de euro pe metrul pătrat în centrul Capitalei şi coboară pînă la 35-50 de euro pe mp în cazul magazinelor mai mici, de la marginea bulevardelor sau a străzilor mai importante din Capitală. Chiriile la spaţii comerciale se negociază aproape întotdeauna după vadul comercial şi după suprafaţa totală închiriată. Potrivit experţilor, în cazul unei chirii pe un aeroport, cel mai important lucru, după suprafaţa totală, este traficul de pasageri. Iar în 2007, aeroportul Henri Coandă a înregistrat un număr de aproape 5 milioane de pasageri. Se aşteaptă ca în 2010 numărul acestora să ajungă la aproximativ 6,7 milioane.
Antena3