Antena 3 CNN Economic Biz News Business Piaţa auto din România a scăzut cu 42% faţă de 2009

Piaţa auto din România a scăzut cu 42% faţă de 2009

Piaţa auto din România a scăzut cu 42% faţă de 2009
12 Iul 2010   •   15:30

Piaţa auto din România a scazut cu 42% în primul semestru al acestui an. Dacia continuă să conducă în topul vânzărilor şi acoperă aproape o treime din piaţă, chiar dacă faţă de perioada similară a anului trecut vânzările sunt mai mici cu 37%. Înmatriculările de maşini de lux de la Ferarri s-au dublat însă.

În primele şase luni în România s-au înmatriculat aproape 37.000 de maşini. Cu 42% mai puţine decât în prima jumătate din 2009, conform datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor.

Totuşi, piaţa auto a înregistrat o creştere cu 20% faţă de luna mai.

Vânzările Dacia au înregistrat scăderi de 37%. Cu toate acestea producătorul român rămâne lider de piaţă. Luna trecută s-au înmatriculat peste 500 de maşini Duster, ultimul produs al fabricii de la Piteşti. În topul vânzărilor, Dacia este urmată de Volkswagen şi Renault.

Între mărcile importante care au scăzut mai mult decât piaţa totală se numară: Peugeot, Kia şi Fiat. Mercedes şi Audi au avut scăderi importante de asemenea, de 55%, respectiv 47%.

Între maşinile de lux, doar Ferrari a înregistrat creşteri. Numărul de înmatriculări s-a dublat faţă de perioada similară din 2009, de la 8 la 17 maşini. Cele ale Bentley au scăzut de la nouă, la trei, iar la Maserati scăderea a fost foarte dură - o singură maşină înscrisă în circulaţie, faţă de opt în prima parte a anului trecut.

Luna trecută, înmatriculările de masini second-hand au trecut de 15.200.

Antena 3

×
Subiecte în articol: piata auto masini
Citește mai multe din Business
» Vezi toate știrile din Business
Cele mai noi știri
Parteneri
x close