Sigla Rompetrol va sta pe multe alte
sedii din capitale europene în următorii doi-trei ani, a
declarat joi preşedintele grupului Rompetrol Dinu Patriciu, într-o
conferinţă internaţională la Bucureşti. Omul de afaceri a
precizat că Rompetrol şi-a propus să devină una din primele zece
companii petroliere din Europa, printr-o politică agresivă de
expansiune, dar care să nu deranjeze. Strategia sa va fi să atingă
cote de piaţă mici, dar semnificative, în statele riverane
Mării Negre şi Mării Mediterane. Potrivit lui Patriciu, Rompetrol
se va extinde în Balcani şi va concura cu OMV la privatizarea
companiei petroliere NIS din Serbia.
“Îi vom bate pe OMV
pentru că vom da un preţ mai mare deoarece compania din Serbia este
mai importantă strategic pentru noi”, a spus Patriciu.
Aplicând filosofia
unei companii moderne într-o lume globalizată, Rompetrol
reprezintă o companie petrolieră în proporţie de 50 %, iar
restul de 50 %, o companie financiară.
Dinu Patriciu a adăugat că
este decis să investească în continuare în petrol, mai
ales că acum Rompetrol poate beneficia de resursele de materii prime
ale partenerilor din Kazahstan.
Rompres