Pentru cei care au auzit pentru prima dată termenul SEO, definiția oficială ar putea să nu îi ajute prea mult: „SEO este procesul care influențează vizibilitatea unui site web în cadrul rezultatelor căutării în lista făcută de motorul de căutare – se referă la traficul organic, natural, neplătit”.
Dar ce înseamnă asta într-un limbaj care nu este de specialitate?
Iată o analogie simplă: Când introduceți un cuvânt cheie într-un motor de căutare, cum ar fi Google, vă aflați într-un concurs elaborat menit să determine care pagini sunt cele mai populare. În acest scenariu, Google, Bing și Yahoo sunt judecătorii și fiecare pagină individuală de pe Internet este un concurent. Care este premiul pentru paginile web care câștigă concursul și se plasează pe primele locuri? Obținerea de trafic gratuit (și relevant).
Prin urmare, SEO este procesul de îmbunătățire a paginilor site-ului dvs., astfel încât acestea să corespundă criteriilor judecătorilor, adică a motoarelor de căutare.
De ce este important acest lucru? Să lăsăm deoparte pentru o clipă optimizarea site-ului dvs. și să ne concentrăm asupra a ceea ce este cel mai important: REZULTATELE. Dacă nu atrageți trafic gratuit (organic) pe site-ul dvs., înseamnă că vă bazați exclusiv pe publicitatea plătită. Deși această strategie poate funcționa la început, nu este o soluție viabilă pe termen lung.
Fără a face o analiză de profunzime a datelor statistice, să presupunem că numărul vizitatorilor site-ului dvs care provin din publicitatea plătită este egal cu numărul vizitatorilor care provin din căutările organice. Pentru acest exemplu, vom compara Google AdWords (reclame text care apar atunci când oamenii caută un anumit cuvânt cheie pe Google – semnalate cu abrevierea „Ad”) cu rezultatele organice (fără costuri) care apar imediat sub reclamele Google AdWords.
Dacă sunteți gata să plătiți de exemplu 1.000 de dolari pentru a atrage 200 de vizitatori (care au căutat pe Google „cămăși de damă”), veți plăti o sumă CPC (cost-pe-clic) de 5 dolari. Ce ar fi dacă, pentru aceleași cuvinte cheie de căutare („cămăși de damă”) ați reuși să atrageți gratuit vizitatori pe site-ul dvs? Acesta este motivul pentru care aveți nevoie de o agenție SEO.
Cum acționează un specialist SEO? Aplică un set de operaţii în sensul creşterii poziţiilor unui site web în lista de rezultate ale căutărilor, pentru anumite cuvinte sau expresii cheie, interesante şi relevante din punctul de vedere al afacerii dvs online. O agenție SEO va ține cont în acțiunile sale de alogritmi de căutare ai Google (sau alt motor de căutare). Acest lucru nu este simplu, pentru că Google îşi actualizează în permanenţă algoritmii.
Spre deosebire de publicitatea plătită care se oprește atunci când nu mai plătești, SEO este o investiție pe termen lung pentru că urmărește inclusiv transformarea conținutului site-ului dvs într-unul prietenos (atractiv). Nu în ultimul rând, un număr mai mare de vizitatori pe site-ul dvs. înseamnă mai mulți potențiali clienți.