Strategia creată de agenţie şi aprobată de cei 193 membri ai ONU mai cere şi reglementarea sponsorizării.
Circa 320.000 de persoane între 15 şi 29 de ani au murit din cauza alcoolului în 2004, motiv pentru care strategia ia în vizor marketingul pentru băuturi ce afectează tinerii.
"Transmiterea de mesaje de marketing al alcool peste graniţele naţionale şi jurisdicţia pe canale precum televiziunea prin satelit sau internetul, sponsorizarea evenimentelor sportive şi culturale reprezintă o preocupare serioasă în unele state," se arată .
"Expunerea copiilor şi tinerilor la un marketing atrăgător este de o deosebită îngrijorare, deoarece vizează noile pieţe în statele cu venit mic sau mediu, cu un consum mic de alcool şi o rată mare a abstinenţei" .
Strategia cere statelor să reglementeze activităţile de sponsorizare şi conţinutul marketingului, dar şi volumul său.
În plus remarcând că preţul ar putea descuraja consumul la minori, OMS cere interzicerea sau restricţii în folosirea preţului promoţional, a reducerilor, etc.
Circa 2,5 milioane de persoane au murit în 2004 din cauza unor probleme legate de alcool.
Antena3.ro