În luna mai 2007 s-a dat în folosinţă tronsonul Drajna - Feteşti, cu o lungime de 36,8 km. De atunci lucrările n-au mai înaintat niciun metru. Jurnalul Naţional scrie că, în ultimul an, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a realizat doar lucrări de întreţinere a Autostrăzii Soarelui.
Directorul general al CNADNR, Dorina Tiron, susţine că, anul acesta, se va lucra la toate tronsoanele, pentru a se respecta termenul limită de finalizare a autostrăzii, din primăvara anului viitor. Se va lucra la tronsoanele Cernavodă-Medgidia, Medgidia-Constanţa şi la centura Constanţa.
De la începerea lucrărilor, costurile de construcţie a autostrăzii au crescut de la an la an.
Pentru tronsonul de 19,2 km dintre Cernavodă - Medgidia se vor plăti 224 de milioane de euro. Contractele încheiate cu firmele de construcţii prevăd penalităţi usturătoare de 0,05% din valoarea contractului pentru fiecare zi de întârziere a predării lucrării.
Deşi autorităţile spun că banii nu sunt o problemă, s-au blocat în realizarea exproprierilor. Statul a ajuns să plătească sume uriaşe proprietarilor de terenuri de pe traseul autostrăzii şi până acum s-au realizat doar 15% din exproprierile necesare finalizării lucrărilor.
Antena3