Conform acordului, Bechtel ar trebui să finalizeze până la sfârşitul anului 2009, 42 de kilometri, din cei 54 ai tronsonului dintre Turda şi Gilău. În prezent, Bechtel montează gardurile de siguranţă pe această porţiune.
Compania de Autostrazi are, însă, de platit facturi în valoare de 160 de milioane de euro, pentru achitarea celor 42 de kilometri promişi de Berceanu.
Nici lucrările la autostrada Transilvania nu merg aşa cum era planificat. Lucrările pe tronsoanele Câmpia Turzii - Cluj Vest şi Suplacu de Barcău - Borş nu vor fi gata la sfârşitul lunii februarie 2010, aşa cum prevede contractul. Iar lucrările la tronsoanele Cluj - Mihăieşti şi Mihăieşti - Suplacu de Barcău nu au demarat nici în acest an.
Americanii de la Bechtel au cerut prelungirea contractului până în 2015, pe motiv că plata facturilor a fost făcută cu întarziere şi s-a pierdut timp cu eliberarea amplasamentelor şi mutarea utilităţilor.
Preţul total prevăzut în contract este de 2,24 miliarde de euro, însă statul a confirmat ca autostrada va costa peste 5 miliarde de euro. Surse au declarat pentru ziarul Gardianul că România va ajunge să plătească până la 8 miliarde de euro.
Antena3