Mesajul suna cam aşa: "Prin prezenta notificare, îţi aducem la cunoştinţă preluarea comisionului de întreţinere în valoare de 1,50 lei din contul tău. De asemenea, ai un mesaj necitit - 'Modificare Cont Distrigaz'. Pentru vizualizarea detaliilor, înregistrează-te acum".
O clientă a băncii susţine că mesajul coincidea cu subiectul discuţiei purtate de curând cu unul din angajaţii băncii. Clienta a căzut în plasa hackerilor, care i-au sustras 840 de lei. După ce a introdus datele personale, i-a apărut mesajul "Autentificare Nereuşită - Cont Blocat". Apoi a fost înştiinţată printr-un mesaj că userul şi parola i-au fost schimbate.
După ce a sunat la linia de suport a băncii a aflat că a fost ţinta unui atac de tip phishing. Reprezentanţii băncii au blocat imediat contul păgubitei pentru a opri alte furturi.
Unii avocaţi acuză însă banca de faptul că nu şi-a informat clienţii de riscurile care îi pasc în cazul tranzacţiilor electronice. Mai mult, ei consideră că banca e vinovată pentru că ar ascunde informaţii privind atacurile de phising, precum şi existenţa păgubiţilor.
În replică, băncile dau vina pe naivitatea propriilor clienţi. Clienţii trebuie să ştie că: reprezentanţii Raiffeisen Bank nu cer niciodată informaţii confidenţiale pe cale electronică. Banca nu solicită niciodată pe e-mail astfel de informaţii. Parola, codul PIN nu se divulgă nimănui, sub nici un motiv. Acest lucru este valabil pentru toate băncile.
Cei care au fost totuşi păcăliţi trebuie să aştepte rezultatele anchetei poliţiei pentru a-şi putea recupera, eventual, banii.
Observator