Yahoo a ieşit însă şi ea la atac şi a semnat un contract cu Google, urmând ca timp de două săptămâni să experimenteze un schimb de spaţiu publicitar. În acest timp, Google va avea posibilitatea să plaseze anunţuri în 3% din rezultatele de căutare de pe Yahoo. Analiştii spun că această mutare este menită să îi enerveze pe cei de la Microsoft sau să îi determine să îşi mărească oferta. Se estimează că, în urma acestui experiment, veniturile Yahoo ar putea creşte cu 10 procente şi astfel vor fi deblocaţi bani care pot fi investiţi în alte afaceri.
Cei de la Microsoft susţin însă că înţelegerea dintre Yahoo şi Google nu este în folosul consumatorilor. ?Orice contract definitiv între cele două părţi va oferi celor de la Google 90% din piaţa publicitară a căutărilor pe internet. Asta ar face ca piaţa să fie mai puţin competitivă?, a spus Brad Smith, consilier general la Microsoft, citat de BBC.
Yahoo insistă însă că acest test nu înseamnă neapărat că ?relaţiile comerciale cu Google vor continua?. Dimpotrivă, Yahoo doreşte să încheie o afacere cu Time Warner, pentru a fuziona cu divizia AOL a companiei. O astfel de înţelegere ar aprecia AOL la 10 miliarde de dolari şi Yahoo ar primi bani de la Time Warner în schimbul a 20% din firma combinată Yahoo-AOL rezultată.
Alternativele celor de la Yahoo i-au pus pe gânduri pe cei de la Microsoft. Aceştia au apelat la News Corp, compania ce deţine portalul MySpace, pentru un parteneriat ce ar rivaliza o eventuală ofertă de la Google sau Time Warner pentru Yahoo. Această afacere gândită de Microsoft ar urma să unească trei dintre cei mai mari ?jucători? de pe piaţa Internet - Yahoo, MSN şi MySpace ? formând un formidabil adversar pentru Google.
Ce soluţie va alege Yahoo, încă nu se ştie. Cert este că lumea web va fi fundamental schimbată.
Antena3.ro