Motivul pentru care McDonald's îşi menţine profitul la un nivel atât de ridicat este dat de succesul restaurantelor de tip fast-food din Europa şi Asia, unde veniturile au crescut cu 23% şi respectiv 24%. În plus, compania beneficiază de un sistem foarte performant de francize, astfel că „ McDonald's nu este atât de influenţată de fluctuaţiile pieţei în ceea ce priveşte costurile, întrucât percepe o taxă fixă de franciză” declară analistul Steve West de la Stifel Nicolaus.
În vreme ce multe companii se luptă pentru a combate costurile ridicate ale produselor alimentare, McDonald's a reuşit să menţină produsele sale la un preţ scăzut, datorită unui sistem de ditribuţie a alimentelor foarte eficient. Deprecierea dolarului a avut un efect benefic asupra vânzărilor în afara SUA.
Beneficiind de un brand puternic, cunoscut în întreaga lume, McDonald's şi-a propus pentru anul 2008 să redevină lider pe piaţa fast-food-urilor din SUA, în special pe segmentul de băuturi, pe care doreşte să îl consolideze.
Antena3.ro