Numărul produselor cu defecte ieşite din China este infim faţă de producţia acestui stat. Totuşi, imaginea Chinei a fost pătată de constantele critici aduse produselor sale. Fabricile chineze au scăzut din punct de vedere al competitivităţii, mai ales din cauză creşterii costurilor de producţie şi din cauza corpţiei.
Pe de altă parte, concernele din Occident vor ca firmele din China să fabrice din ce în ce mai mult, mai bine şi mai ieftin. În caz contrar, filialele vor fi relocate.
Avântul economic şi bogăţia din zonele industriale a dus şi la creşetrea pretenţilor salariale din partea muncitorilor. Deci costurile salariale au crescut, companiile trebuid să găsească alte mijlaoce de a-şi ieftini producţia. Poate chiar acoperirea jucăriilor cu vopsea toxică da rmai ieftină sau adăugarea melaminei în lapte.
?Made in China? s-ar putea transforma cât de curând în ?made in Cambodgia? sau ?made in Mali?, întrucât marii oameni de afaceri caută să prelungească strategia bazată pe lucruri ieftine şi de serie şi în alte state unde costurile de producţie să fie minime.
Antena3.ro