În clasamentul european prima poziţie revine mărcii finlandeze Nokia, estimată la 32,3 miliarde de euro, pe locurile următoare figurând LVHM (29,8 miliarde de euro), Unilever (25,1 miliarde de euro), Telefonica (23,8 miliarde de euro) şi Vodafone (22.550 miliarde de euro). Brandurile asigură prosperitate economică, locuri de muncă şi identitate naţională, spun autorii studiului ?Eurobrand2007?.
Capacitatea brandurilor de a contribui la dezvoltarea economică a României este ilustrată de relaţia între Produsului Intern Brut (PIB) pe cap de locuitor şi raportul între valoarea cumulată a primelor zece branduri din România şi PIB. În funcţie de acest criteriu, România se plasează pe locul 24 în Europa, în condiţiile în care raportul între valoarea primelor zece branduri din România şi PIB este de 0,05%, iar PIB pe cap de locuitor se ridică la 12.986 euro.
?Brandurile atrag mulţi bani şi viitorul Europei depinde de branduri puternice?, a declarat Gerhard Hrebicek, şeful departamentului de cercetare şi director executiv al Institutului din Viena.
Antena3.ro