Antena 3 CNN Economic Biz News Business Loteria Română - cel mai valoros brand românesc

Loteria Română - cel mai valoros brand românesc

1 minut de citit Publicat la 17:19 18 Sep 2007 Modificat la 17:19 18 Sep 2007
Loteria Română - cel mai valoros brand românesc
Loteria Română este cel mai valoros brand din România, estimat la 35 milioane euro, şi ocupă locul 758 într-un clasament european care cuprinde 3.000 de mărci, se arată într-un studiu prezentat de Institutul European pentru Studierea Brandurilor din Viena. Raportat la primele zece mărci din România, a căror valoare totalizează 86 milioane de euro, industria jocurilor de noroc, reprezentată de către Loteria Română, are o contribuţie semnificativă, respectiv 42%, fiind urmată de industria bunurilor de consum (16%) şi de utilităţi (16%).

În clasamentul european prima poziţie revine mărcii finlandeze Nokia, estimată la 32,3 miliarde de euro, pe locurile următoare figurând LVHM (29,8 miliarde de euro), Unilever (25,1 miliarde de euro), Telefonica (23,8 miliarde de euro) şi Vodafone (22.550 miliarde de euro). Brandurile asigură prosperitate economică, locuri de muncă şi identitate naţională, spun autorii studiului ?Eurobrand2007?.

Capacitatea brandurilor de a contribui la dezvoltarea economică a României este ilustrată de relaţia între Produsului Intern Brut (PIB) pe cap de locuitor şi raportul între valoarea cumulată a primelor zece branduri din România şi PIB. În funcţie de acest criteriu, România se plasează pe locul 24 în Europa, în condiţiile în care raportul între valoarea primelor zece branduri din România şi PIB este de 0,05%, iar PIB pe cap de locuitor se ridică la 12.986 euro.

?Brandurile atrag mulţi bani şi viitorul Europei depinde de branduri puternice?, a declarat Gerhard Hrebicek, şeful departamentului de cercetare şi director executiv al Institutului din Viena.

Antena3.ro

×
x close