“A nu furniza informaţii Comisiei Europene înseamnă că la nivelul comisiei tehnice, datele sunt preluate din mass media, se cere transparenţă totală în releţia cu Comisia Europeană”, a declarat Orban. El a mai precizat că “investigaţiile şi procedurile de acest gen dureazã pânã la 18 luni, dar am cerut rezolvarea cu maximă operativitate”.
Contractul de privatizare a Automobile Craiova cu grupul american Ford a fost semnat în septembrie, iar finalizarea tranzacţiei este prevăzută pentru ianuarie 2008. Între timp Comisia Europeanã a cerut României sã suspende orice formă de subvenţionare până la finalizarea investigaţiei legată de favorizarea fabricii craiovene.
Aflat în vizită la Bucureşti, comisarul european Leonard Orban a explicat că, în cazul privatizării Automobile Craiova, România nu a fost transparentă, în raport cu Comisia Europeană. Specialiştii de la Bruxelles nu au primit date oficiale din partea Bucureştiului, aşa cum ar fi trebuit, şi în consecinţă, au fost obligaţi să deschidă investigaţii plecând de la articole din presă. Leonard Orban a avut o discuţie pe această temă cu şeful comisiei de privatizare a Automobile Craiova, secretarul de stat Sebastian Vlădescu.
Autorităţile române au condiţionat privatizarea Automobile Craiova, prin AVAS, de atingerea unui nivel minim al producţiei, continuarea activităţilor actuale pe o perioadă de patru ani şi menţinerea numărului de angajaţi. Executivul Uniunii va verifica dacă aceste condiţii au făcut ca preţul de vânzare sã fie mai mic decât în cazul în care tranzacţia ar fi fost necondiţionată. Dacă acest fapt se va confirma, Comisia ar putea considera că privatizarea a inclus acordarea unor ajutoare de stat, contrar legislaţiei europene.
Antena 3