?Nu ar mai fi Crăciun fără Panettone?, spune un pensionar de 62 de ani, citat de Reuters care şi-a cumpărat prăjitura de un kilogram. ?E o necesitate pentru fiecare italian?, adaugă bătrânul.
Anul acesta, italienii cheltuie mai puţin pe cadourile de Crăciun, dar nu alocă un buget mai mic şi pentru dulciuri. Producătorii de Panettone spun că vânzările au crescut faţă de anul trecut pentru că italienii acum se refugiază din calea crizei în confortul personal şi în tradiţie.
Liderul de pe piaţa cozonacilor, Bauli, care a cumpărat branduri asemănătoare precum Motta şi Alemagna în 2009, a înregistrat o creştere de 15% faţă de anul precedent.
Grupul cu o cotă de piaţă de 40%, ce, în timpul anului, produce croissante şi biscuiţi, va prepara de Crăciun 35 de milioane de Panettone şi prăjituri Pandoro. Aceste vânzări reprezintă aproape jumătate din veniturile anuale ale producătorului, care depăşesc 400 de milioane de euro, adică 572,2 milioane de dolari în 2009.
?Panettone e o sursă de stabilitate pentru italieni?, a declarat preşedintele Alberto Bauli.
?În anul 2008, italienii au mâncat 88,7 kilotone de cozonaci de Crăciun?, potrivit unui producător.
?Sperăm ca disponibilitatea oamenilor de a consuma să persiste, graţie tradiţiei şi simbolismului Crăciunului, ceea ce probabil va determina consumatorii să consume şi mai mult în ciuda climatului economic defavorabil?, spuneacelaşi producător.
Panettone poate fi achiziţionat din supermarketuri, în medie, cu un preţ de 5 euro pe kilogram şi cu mai mult de 30 de euro pe kilogram din cafenelele de fiţe.
Antena3.ro