Criza a afectat până şi industria produselor contrafăcute. Dacă ani de-a rândul atenţia falsificatorilor a fost concentrată pe produsele de lux, acum chiar şi articolele mai ieftine, precum hârtia igienică, au început să fie contrafăcute, arată News York Times. Autorităţile americane au confiscat recent un transport de hârtie Angel Soft contrafăcută.
Statele Unite suferă anual de un prejudiciu de 200 de milioane de dolari din cauza industriei produselor contrafăcute, care reprezintă o adaptare a consumatorilor afectaţi de criză. Mai mult de 80 % dintre falsurile de pe piaţa americană provin din China, unde absenţa exporturilor legale a făcut ca multe fabrici să caute bunuri pe care să le producă.
Falsificatorii preferă să copieze branduri mai puţin cunoscute, întrucât produsele pot fi comercializate la preţuri mai mari decât falsurile evidente. În plus, aceştia evită şi campaniile agresive prin care producătorii de bunuri de lux îşi protejează mărcile.
Comercianţii utilizează mai nou şi un truc pentru a păcăli cumpărătorii: stabilesc preţul aproape de cel al produsului original. De exemplu, orice cumpărător îşi poate da seama că o geantă Louis Vuitton vândută cu 100 de dolari nu poate fi veritabilă. Însă în cazul în care un produs de aproape 300 de dolari este vândut la 200 de dolari, un consumator poate gândi că a dat lovitura.
Cel mai bizare sunt însă situaţiile în care imitaţiile sunt comercializate la preţuri mai mari decât produsele originale.
În acest context, tot mai mulţi producători de lux, precum Versace, Gucci sau Louis Vuitton, au iniţiat programe ample prin care urmăresc şi închid site-urile de internet care oferă produse contrafăcute. De asemenea, sute de produse sunt deschise în fiecare an împotriva falsificatorilor. Recent, Versace a câştigat în instanţă daune de 20 de milioane de dolari.
Antena3.ro