Antena 3 CNN Economic Biz News Business Hipermarketurile şi producătorii au semnat Ghidul de Bune Practici

Hipermarketurile şi producătorii au semnat Ghidul de Bune Practici

Hipermarketurile şi producătorii au semnat Ghidul de Bune Practici
02 Iul 2008   •   10:14

Reprezentanţii hipermarketurilor, cei ai producătorilor din industria alimentară şi reprezentanţi ai guvernului au semnat, marţi, Ghidul de Bune Practici. Documentul ar trebui să pună punct conflictului dintre hipermarketuri şi producători. Actul semnat menţionează, printre altele, că producătorii nu pot fi obligaţi să contribuie la costurile de deschidere a unui nou magazin sau la cele legate de creşterea suprafeţei de vânzare, amenajări şi renovări.

Scandalul dintre lanţurile de magazine şi producători a izbucnit la începutul lunii martie. Sindicatele din industria alimentară au acuzat atunci hipermarketurile că impun diverse taxe, care se regăsesc în final în preţurile mărite ale produselor.

După mai bine de trei săptămâni de la izbucnirea conflictului între cele două părţi, Guvernul a decis înfiinţarea unui grup de lucru care să elaboreze un cod de bune practici comerciale. Ghidul trebuia să conţină principiile care urmau să stea la baza negocierilor între retaileri şi furnizori.

Abia după 3 luni de negocieri, producătorii şi reprezentanţii marilor magazine au ajuns la un acord în privinţa "Codului de bune practici". Ghidul prevede renunţarea la unele taxe impuse de hypermarketuri, ceea ce ar putea duce la scderea preţurilor la raft.

Potrivit documentului, produsele vor avea un preţ unic de listă, dar se va ajunge la preţuri variate în funcţie de taxele impuse de supermarketuri. Documentul va fi semnat astăzi şi intra în vigoare după ce va primi şi avizul Consiliului Concurenţei.

Principalele elemente ale Codului de Bune practici (sursa: Ministerul Agriculturii)

- Delistarea de către Comerciant a unui produs al Furnizorului va trebui să se realizeze prin notificare prealabilă;
- Furnizorul nu poate fi obligat de către Comerciant să contribuie la costurile de marketing ale magazinului, şi invers;
- Furnizorul nu poate fi obligat de către Comerciant, în mod direct sau indirect, să contribuie la costurile de deschidere a unui nou magazin sau la cele legate de creşterea suprafeţei de vânzare;
- Comerciantului ii este interzis sa condiţioneze Furnizorul sa nu vândă şi altor comercianţi la un preţ mai mic decât cel la care îi vinde lui;
- Furnizorului îi este interzis să condiţioneze Comerciantul să păstreze un anumit preţ pe raft;
- Baza de calcul al discounturilor şi contravaloarea serviciilor vor fi definite în termeni clari şi agreate expres de ambele părţi şi cuprinse în contract;
- Părţile nu se pot obliga reciproc, direct sau indirect, să cumpere sau să vândă bunuri şi/sau serviciu de la/către vreo parte terţă.

Antena3

×
Cele mai noi știri pe ANTENA 3 CNN
» Vezi toate știrile
Parteneri
x close