E vorba despre vânzările de automobile noi, care au cunoscut o scădere de 4,2% faţă de ianuarie 2009, lună care cunoştea deja o scădere de 14% faţă de perioada similară din 2008.
Astfel, în ianuarie, în Germania s-au vândut doar 181.500 de maşini, un mare semnal că odată cu încheierea programelor ce conţin prime de casare, industria auto este pe cale să intre din nou în zodia colapsului.
În ianuarie, numai Volkswagen a fost în stare să înregistreze o creştere a vânzărilor, de 11%. Pe lângă acesta, Audi, Mercedes, BMW şi Ford au raportat scăderi de până la 20%, în timp ce Porsche a încheiat prima lună a anului cu o scădere de 32%.
Cu toate acestea, sunt unii economişti care evită să dea verdicte catastrofale după prima lună a anului, pentru că luna ianuarie e, în mod normal, o lună în care vânzările de maşini sunt mai mici. Dar producătorii germani de automobile vizează pieţele din Brazilia, India şi China, în speranţa că vânzările de aici vor compensa pierderile de acasă.
Antena3.ro