Antena 3 CNN Economic Biz News Business Fuziunea Otopeni-Băneasa suspendată

Fuziunea Otopeni-Băneasa suspendată

1 minut de citit Publicat la 16:09 05 Iun 2007 Modificat la 16:09 05 Iun 2007
Fuziunea Otopeni-Băneasa suspendată
Judecătorul delegat de pe lângă Registrul Comerţului a suspendat fuziunea Aeroporturilor Henri Coandă - Otopeni şi Aurel Vlaicu - Băneasa, solicitând rezolvarea problemei unui teren de 8,9 hectare, care se află în vecinătatea Aeroportului Băneasa, a declarat marţi, în cadrul unei conferinţe de presă, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. ?Acest judecător a cerut soluţionarea acestei probleme şi, astfel, a suspendat fuziunea. Practic, a cerut să soluţionăm situaţia favorabil cererii Aviaţiei Utilitare. Însă, trebuie ştiut faptul că acest teren a fost deja acordat prin hotărâre definitivă şi irevocabilă a Înaltei Curţi de Justiţie şi Casaţie, şi am depus deja o contestaţie la Tribunalul Municipiului Bucureşti împotriva deciziei judecătorului?, a explicat Orban.

Acesta a spus că ministerul pe care îl conduce va trimite plângeri către Ministerul Justiţiei şi CSM cu privire la modul în care a acţionat judecătorul. Terenul respectiv făcea parte din capitalul societăţii Aeroportul Băneasa şi al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, dar, prin decizia irevocabilă a justiţiei, din februarie 2007, s-a decis acordarea unui certificat de atestare a proprietăţii către Aviaţia Utilitară, astfel încât noua companie urma să se constituie fără terenul respectiv.

Conform reprezentanţilor AVAS, este necesară reevaluarea terenului, după care, potrivit legii, prin intermediul Adunării Generale a Acţionarilor de la Aviaţia Utilitară, se emit acţiuni conform cu valoarea acestuia. Acţiunile revin prin lege Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului, care poate deveni acţionar majoritar ţinând cont de valoarea terenului, însă ceilalţi acţionari de la Aviaţia Utilitară au drept de preemţiune pentru a cumpăra terenul respectiv.

Potrivit ministrului Transporturilor, Aviaţia Utilitară are deja un certificat de atestare a dreptului de proprietate, problema urmând să fie rezolvată în cadrul societăţii. Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a spus însă că Aviaţia Utilitară a mai cerut, deocamdată în procedură doar administrativă, o altă porţiune de teren, de circa 17 hectare, care se situează tot în apropierea Aeroportului Băneasa.

Reprezentanţii Aeroportului Băneasa au declarat că deocamdată nu este foarte clar unde se află acel teren de 17 hectare exact şi cum ar putea să afecteze activitatea aeroportului. Totodată, deşi Înalta Curte a dat o hotărâre cu privire la cele 8,9 hectare în favoarea Aviaţiei Utilitare, nici suprafaţa respectivă nu este cunoscută foarte clar. Până la soluţionarea situaţiei, autorităţile vor modifica Hotărârea de Guvern cu privire la fuziunea aeroporturilor bucureştene, astfel încât fiecare să poate funcţiona independent, ca până în prezent.

Rompres

×
x close