Finalizarea privatizării Automobile Craiova, proprietarul
producătorului de autoturisme Daewoo Automobile România
(DWAR), va necesita o lege specială din partea Guvernului, întrucât
cerinţele Ford nu se încadrează în legislaţia actuală.
Potrivit lui Sebastian Vlădescu, reprezentanţii Ford vor să fie
clarificate toate problemele legate de societatea Automobile Craiova.
Aici sunt incluse datoriile pe care societatea le are către statul
român şi cele privind răspunderea pentru maşinile produse de
fostul proprietar Daewoo şi aflate încă în circulaţie.
Datoriile DWAR către statul român se cifrează la aproximativ
800 de milioane de euro. Compania operează ca producător şi
distribuitor de autoturisme şi subansambluri pentru autoturisme sub
licenţă GM Daewoo Auto Technologies.
Preţul de cumpărare
al Automobile Craiova nu a fost negociat nici până în
prezent cu reprezentanţii companiei americane. Potrivit estimărilor,
statul român ar putea încasa 500 de milioane de euro
pentru pachetul de acţiuni de 72,4%. Premierul Călin Popescu
Tăriceanu a declarat, săptămâna trecută, că oferta tehnică
depusă de Ford pentru Automobile Craiova este extrem de consistentă
şi răspunde cerinţelor Guvernului, iar preţul oferit pentru
cumpărarea companiei nu reprezintă o prioritate, ci efortul
investiţional.
Citiţi articolul complet în Cotidianul