Antena 3 CNN Economic Biz News Business Ford ar putea să renunţe la brandul Volvo

Ford ar putea să renunţe la brandul Volvo

1 minut de citit Publicat la 17:14 23 Apr 2008 Modificat la 17:14 23 Apr 2008
Ford ar putea să renunţe la brandul Volvo
Ford analizează posibilitatea de a vinde divizia suedeză de automobile Volvo, reducând în continuare numărul locurilor de muncă, în cadrul programului de restructurare a companiei, declară surse apropiate directorului general al grupului, Alan Mulally, citate de Wall Street Journal.

Constructorul de automobile a vândut deja marca Aston Martin, în martie 2007, şi apoi brandurile Jaguar şi Land Rover, în martie 2008. În plus, Ford ar putea să renunţe şi la brandul Mercury, rămânând astfel doar cu două mărci, Ford şi Lincoln şi o participaţie la Mazda Motor, în condiţiile în care companiile concurente General Motors şi Chrzsler deţin opt, respectiv trei mărci.

Ford a derulat un program de reducere a numărului de locuri de muncă pe bază de voluntariat, în care s-au înscris însă numai 4.000 de angajaţi, jumătate din numãrul avut în vedere. Grupul ar putea propune angajaţilor un nou program de acest tip şi ulterior să recurgã la concedieri, au precizat sursele.

Compania va prezenta joi rezultatele financiare pentru primul trimestru din 2008, moment în care se va vedea dacă Mullaz îşi poate respecta angajamentul de a rentabiliza până în 2009 compania, obiectiv care anul trecut părea improbabil.

Grupul american a intrat, în martie, în posesia Automobile Craiova, cu un pachet de 72,4% din acţiuni. Primul model produs de Ford la Craiova va fi un vehicul comercial uşor, Ford Transit Connect, care va fi lansat în România la jumãtatea anului 2009.

În 2010, uzina din Craiova va lansa o maşină de dimensiuni reduse, care va fi exportată în Europa. Uzina va fi producătorul exclusiv al acestui model, a afirmat, în luna martie, directorul general al Ford Europa, John Fleming.

Antena3.ro

×
x close