Ford analizează posibilitatea de a
vinde divizia suedeză de automobile Volvo, reducând în
continuare numărul locurilor de muncă, în cadrul programului
de restructurare a companiei, declară surse apropiate
directorului general al grupului, Alan Mulally, citate de Wall Street
Journal.
Constructorul de automobile a vândut
deja marca Aston Martin, în martie 2007, şi apoi brandurile
Jaguar şi Land Rover, în martie 2008. În plus, Ford ar
putea să renunţe şi la brandul Mercury, rămânând
astfel doar cu două mărci, Ford şi Lincoln şi o participaţie la
Mazda Motor, în condiţiile în care companiile concurente
General Motors şi Chrzsler deţin opt, respectiv trei mărci.
Ford a derulat un program de reducere a
numărului de locuri de muncă pe bază de voluntariat, în care
s-au înscris însă numai 4.000 de angajaţi, jumătate
din numãrul avut în vedere. Grupul ar putea propune
angajaţilor un nou program de acest tip şi ulterior să recurgã
la concedieri, au precizat sursele.
Compania va prezenta joi rezultatele
financiare pentru primul trimestru din 2008, moment în care se
va vedea dacă Mullaz îşi poate respecta angajamentul de a
rentabiliza până în 2009 compania, obiectiv care anul
trecut părea improbabil.
Grupul american a intrat, în
martie, în posesia Automobile Craiova, cu un pachet de 72,4%
din acţiuni. Primul model produs de Ford la Craiova va fi un vehicul
comercial uşor, Ford Transit Connect, care va fi lansat în
România la jumãtatea anului 2009.
În 2010, uzina din Craiova va
lansa o maşină de dimensiuni reduse, care va fi exportată în
Europa. Uzina va fi producătorul exclusiv al acestui model, a
afirmat, în luna martie, directorul general al Ford Europa,
John Fleming.
Antena3.ro