Preşedintele AVAS a precizat că statul român a cerut companiei care cumpără Automobile Craiova ca în patru ani să ajungă la o producţie de 200.000 de autoturisme pe an şi să păstreze forţa de muncă actuală, societatea având în prezent aproape 3.000 de angajaţi. Ford s-a angajat să investească 675 de milioane de euro în uzina de la Craiova. ?Angajamentele firmei Ford pentru fabrica de la Craiova sunt următoarele: producţie de 300.000 de autovehicule pe an după 2011, 300.000 de motoare de autovehicule - concept nou pe an tot din 2011, şi investiţii directe de 675 de milioane de euro, ceea ce duce la cheltuieli directe în România de peste un miliard de euro. Compania Ford este de acord să ajungă la un grad de integrare de 60%, iar la fabrica de la Craiova se va dubla numărul angajaţilor, până la 7.000-9.000?, a susţinut liberalul Mihai Voicu. La miliardul de euro se adaugă şi banii pe care americanii îi vor plăti pe acţiunile fabricii craiovene.
Oferta financiară depusă de Ford la AVAS va fi deschisă doar după ce grupul american va prezenta oferta îmbunătăţită, atât din punct de vedere tehnic, cât şi financiar. Documentele de precalificare pentru privatizarea Automobile Craiova au fost depuse numai de Ford, în timp ce alţi doi potenţiali cumpărători nu s-au mai arătat interesaţi de uzina craioveană. GM, cel mai mare producător american de autovehicule, şi firma rusească JSC Russian Machines, controlată de magnatul Oleg Deripaska, şi-au declinat interesul de a mai participa la privatizare.
Citiţi articolul complet în Cotidianul