Femeile determină o creştere economică echivalentă cu peste 4 milioane de euro per meci, se arată în studiu. Suma include cheltuielile făcute de femei pentru produse care au legătură cu fotbalul, cum ar fi mâncarea, bauturile, cazarea, transportul şi televizoarele. De asemenea, studiul arată că femeile tind să cheltuiască mai mult la shopping, pe vacanţe şi distracţii, în timpul desfăşurarii UEFA EURO 2008.
Studiul arată că femeile pasionate de fotbal sunt mai tentate decât bărbaţii să cumpere şi să participe activ la competiţii. Jucătorii de fotbal de top sunt acum modele care au pătruns pe numeroase pieţe accesibile femeilor, determinând vânzarea unor obiecte cum sunt posterele şi revistele care prezintă viaţa personală a fotbaliştilor.
De la începutul UEFA EURO 2008, femeile pasionate de fotbal au ieşit în evidenţă în mulţimea care se distrează în Fan Zones din Austria şi Elveţia, înaintea meciurilor disputate de echipele naţionale. În timp ce microbistele de la campionat sunt ocupate cu cheltuielile pe tricouri imprimate, face-painting şi mâncare, femeile care urmăresc meciurile de acasă influenţează şi ele creşterea vânzărilor la ziare şi reviste, la tricourile cu chipul fotbaliştilor şi în baruri, pub-uri sau magazine.
Antena3.ro