Până acum, atât Farmec Cluj, cât şi Gerovital Cosmetics, fostă Miraj Bucureşti, fabricau produse marca Gerovital, dar cu ingrediente diferite. Războiul pentru proprietatea mărcii s-a dus mai bine de un an. Cele două companii au căzut la pace după un lung şir de procese, iar Farmec a plătit 1,2 milioane de euro pentru brandul de renume.
Cei de la Cluj vor produce cosmetice Gerovital şi Ana Aslan, dar vor folosi doar numele. De fapt, acestea vor fi tot produse Farmec. Reţetele nu au putut fi cumpărate împreună cu numele deoarece formula originală nu mai există.
Reţetele autentice create de medicul Ana Aslan pentru loţiunea de păr şi crema antirid au dispărut în 1996. Acestea conţineau procaină, substanţa care a făcut cunoscută peste hotare crema grasă, dar care a fost apoi interzisă de Uniunea Europeană.
Marca Gerovital este mai cunoscută în străinătate decât în România. 80 la sută din produsele împotriva îmbătrânirii sunt exportate. De cealaltă parte, societatea Gerovital Cosmetics va continua producţia cremelor după reţeta proprie, dar acestea se vor numi altfel decât Gerovital.
Observator