Bătrânul Gerovital şi o afacere de peste un milion de euro se
mută în Ardeal, după ce producătorul de cosmetice Farmec
Cluj-Napoca a cumpărat drepturile de utilizare a mărcii Gerovital
Cosmetics, fostul Miraj Bucureşti, după mai mulţi ani de procese.
Farmec Cluj-Napoca a preluat, însă, doar numele, nu şi reţeta
produselor.
Până acum, atât Farmec Cluj, cât şi
Gerovital Cosmetics, fostă Miraj Bucureşti, fabricau produse marca
Gerovital, dar cu ingrediente diferite. Războiul pentru proprietatea
mărcii s-a dus mai bine de un an. Cele două companii au căzut la
pace după un lung şir de procese, iar Farmec a plătit 1,2 milioane
de euro pentru brandul de renume.
Cei de la Cluj vor produce
cosmetice Gerovital şi Ana Aslan, dar vor folosi doar numele. De
fapt, acestea vor fi tot produse Farmec. Reţetele nu au putut fi
cumpărate împreună cu numele deoarece formula originală nu
mai există.
Reţetele autentice create de medicul Ana Aslan pentru
loţiunea de păr şi crema antirid au dispărut în 1996.
Acestea conţineau procaină, substanţa care a făcut cunoscută
peste hotare crema grasă, dar care a fost apoi interzisă de Uniunea
Europeană.
Marca Gerovital este mai cunoscută în străinătate
decât în România. 80 la sută din produsele
împotriva îmbătrânirii sunt exportate. De cealaltă
parte, societatea Gerovital Cosmetics va continua producţia cremelor
după reţeta proprie, dar acestea se vor numi altfel decât
Gerovital.
Observator