Editura Bloomsbury afirmă că se află în prezent în
"era post Harry Potter", după ce a publicat, în
2007, ultimul volum al seriei de povestiri fantastice. Rapoartele
sale economice confirmă rezultatele spectaculoase ale vânzărilor,
compania înregistrând o triplare a profiturilor de la 5,2
milioane de lire sterline în 2006 (an în care nu a
fost publicat niciun volum din serie), la 17,86 milioane de lire în
2007.
Oficialii editurii au declarat că anul 2008 a început
bine cu "o serie puternică de noi titluri." Succesul la
nivel global al volumelor din seria Harry Potter a generat profituri
record pentru Bloomsbury, dar compania intră în prezent
într-o nouă fază.
"Acum suntem bine poziţionaţi pentru
era post Harry Potter. Am redus costurile, ne dezvoltăm cu succes în
noi domenii, şi avem o nouă colecţie de titluri puternice", a
declarat Nigel Newton, directorul executiv al editurii, citat de BBC.
Cu toate acestea, experţii nu sunt de părere că efectul Harry
Potter s-a încheiat.
"În timp ce ultimul volum Harry
Potter a fost lansat în 2007, suntem de părere că grupul
(Bloomsbury) va putea profita de pe urma francizei pentru mai mulţi
ani, inclusiv editând volumul broşat Harry Potter 7 (The
Deathly Hallows), poate chiar în acest an. În afară de
acest lucru, ne aşteptăm ca grupul să înregistreze o
creştere organică sau să-şi mărească profiturile prin diverse
achiziţii", au declarat analiştii de la compania Numis Media.
Antena3.ro