Antena 3 CNN Economic Biz News Business Drumurile proaste alungă investiţiile străine din România

Drumurile proaste alungă investiţiile străine din România

2 minute de citit Publicat la 15:44 26 Noi 2008 Modificat la 15:44 26 Noi 2008
Drumurile proaste alungă investiţiile străine din România
În anii 1900, din Bucureşti, până la mare făceai 3 ore cu un trenul pe bază de abur. 20 de ani mai târziu, trenul electric face şase. Cum duminică sunt alegeri, partidele se întrec în promisiuni în ceea ce priveşte infrastructura feroviară, dată fiind şi situaţia deplorabilă în care se află aceasta. Departe de a fi motiv pur electoral, starea proastă a căilor ferate afectează România şi în plan economic, mijloacele de transport constituind un factor determinant în realizarea unei investiţii în respectiva zonă. Cu cât sunt mai aproape de Capitală sau de un oraş mare, cu atât mai bine, nemapunând la socoteală avantajele unei infrastructuri bine puse la punct, transmite Reuters.
Deşi investiţiile nu sunt printre preferatele politicienilor, economiştii avertizează că fără acestea, banii "de afară", care ne susţin consumul, se vor termina curând.
Perspectivele nu sunt optimiste, ţinând cont de antecedentele României privind corupţia şi reticenţa politicienilor în a finanţa proiecte pe termen lung.
Spre exemplu, în iunie, grupul german Daimler a ales Ungaria, în defavoarea României, pentru a pune bazele unei fabrici Mercedes, investiţie ce se ridica la 800 de milioane de euro. Motivul? Drumurile proaste şi nodurile rutiere puţine. Nicholas Taubman, ambasadorul SUA la Bucureşti, avertiza asupra infrastructurii, spunând că aceasta ar trebui să fie prioritatea României, pentru a deveni mai competitivă faţă de vecini.
Drumurile noii membre UE trebuie să fie o cale de a transporta resurse din nordul şi Estul Europei, către sudul continentului.
Mulţi producători şi-au manifestat interesul pentru a investi în România, datorită costurilor de producţie reduse şi mâinii de lucru ieftine, deşi tot mai mulţi se orientează către posturile de peste hotare, iar pretenţiile salariale au crescut. Totuşi, nu acestea au fost motivele pentru care străinii au renunţat să investească în România, ci starea precară a drumurilor.
Mai mult de jumătate din cei 10.000 de kilometri de cale ferată de pe teritoriul ţării noastre (6.000 de kilometri) au nevoie de reparaţii sau să fie schimbate.
Drumurile sunt într-o condiţie şi mai proastă. Forumului Economic Mondial a cotat România pe locul 126 din 134 state în ceea ce priveşte calitatea acestora, ţara noastră beneficiind doar de 270 de kilometri de autostradă.
Pentru a traversa România, şoferii trebuie să parcurgă drumuri lungi şi anevoioase prin Carpaţi, prin sute de sate cu alte sute de care şi căruţe pe la tot pasul. Cele mai multor oraşe le lipsesc şoselele de centură, ceea ce conduce la aglomeraţie în centru.
Construcţia autostrăzii Transilvania, care ar lega România de Ungaria, a început în 2004, în prezent fiind gata doar 9 kilometri, ca urmare a problemelor legate de finanţare şi expropriere.
Antena3.ro

×
Etichete: investitii straine
x close