Antena 3 CNN Economic Biz News Business Drepturile pasagerilor în cazul anulării curselor aeriene

Drepturile pasagerilor în cazul anulării curselor aeriene

<1 minut de citit Publicat la 14:13 04 Ian 2008 Modificat la 14:13 04 Ian 2008
Drepturile pasagerilor în cazul anulării curselor aeriene
Pasagerii cărora li s-au anulat zborurile sau au avut întârzieri foarte mari pot beneficia de despăgubiri băneşti, dar şi de servicii de cazare şi masă. Regulile sunt valabile numai pentru cei care călătoresc în statele membre ale Uniunii Europene. Şi sunt valabile doar oficial, pentru că drumul până la primirea banilor este extrem de lung.

În cazul anulării zborurilor, transportatorii nu sunt obligaţi să plătească compensaţii financiare pasagerilor, dacă demonstrează că anularea s-a produs din cauza unor evenimente grave, neprevăzute. În cazul în care zborurile au întârzieri mai mari de două ore, pasagerii au dreptul la asistenţă gratuită din partea transportatorilor. Aceştia trebuie să le ofere mâncare, cazare la hotel şi transportul între aeroporturi, dacă este cazul.

Dacă întârzierea zborului este mai mare de cinci ore, atunci pasagerii au dreptul să ceară returnarea banilor pe bilet. Companiile aeriene pot primi amenzi dacă nu oferă compensaţii financiare, pentru lipsa asistenţei gratuite, pentru neinformarea pasagerilor cu privire la drepturile pe care le au în cazul anulării sau întârzierii zborurilor. Autoritatea pentru protecţia consumatorului este cea în măsură să dea sancţiuni. Iar pasagerii se pot adresa doar instanţei dacă vor să fie despăgubiţi.

Antena 3

×
x close