Antena 3 CNN Economic Biz News Business Dorin Cocoş şi dedesubturile unui tun imobiliar

Dorin Cocoş şi dedesubturile unui tun imobiliar

1 minut de citit Publicat la 08:10 07 Iun 2007 Modificat la 08:10 07 Iun 2007
Dorin Cocoş şi dedesubturile unui tun imobiliar
Omul de afaceri Dorin Cocoş, soţul Elenei Udrea, a intrat din nou în vizorul presei. Ziarul ?Ziua? dezvăluie că firma acestuia a reuşit să intre, fără licitaţie, în posesia parcajului subteran de 30.000 de metri pătraţi din centrul Bucureştiului. Jurnaliştii susţin că această afacere este cel mai mare tun imobiliar din domeniul parcărilor subterane.

Dorin Cocoş ? ajutat de consilieri PSD
Ziariştii de la ?Ziua? dezvăluie în ediţia de joi că firma DALLI Exim SRL a dat marea lovitură cu sprijinul unor consilieri PSD, pe vremea când actualul preşedinte Traian Băsescu era primar, iar Elena Udrea, doamna Cocoş, era consililer general. Mai exact, prin Hotărârea nr. 245 din 31octombrie 2002, Consiliul General al municipiului Bucureşti a dispus ca SC Service Ciclop SA să se spargă în Ciclop şi parcarea subterană de la Inter.

Mai mult, în 12 martie 2003 între Service Ciclop şi SC DALLI Exim SRL se încheie un contract privind asocierea în participaţiune, în scopul exploatării parcajului. Preţul celor trei hectare în centrul Capitalei este fixat la suma de 2.000.000 euro, adică 66 de euro pe metru pătrat, cu mult sub preţul pieţei. Acest preţ a fost stabilit în baza unui raport tehnic de evaluare şi a unui proces-verbal de negociere.

Pentru ca soţul Elenei Udrea să devină proprietar în octombrie 2003, CGMB schimbă contractul iniţial în contract de leasing imobiliar cu clauză irevocabilă de vânzare. Acest nou contract avea să-l facă pe Cocoş proprietar deplin pe 3 hectare din centrul capitalei. Astfel, în acest contract se recunoştea că firma Dalli a făcut investiţii de peste 200.00 de euro. În aceste condiţii, preţul de vânzare a fost redus cu această sumă.

O afacere care păgubeşte statul cu 40 de milioane de euro
În plus, s-a stabilit ca firma Dalli să axchite un avans de 20 la sută, urmând ca diferenţa de preţ să fie plătită în 12 rate lunare. În final, printr-o clauză, firma Dalli avea posibilitate să achite integral preţul, moment în care intră în posesia parcărilor, lucru care s-a şi întâmplat. În aceste condiţii, scriu ziariştii de la ?Ziua?, statul a fost păgubit cu peste 40 de milioane de euro.

Antena 3

×
x close