Plăţile se fac în euro către Bechtel, astfel că la un curs de 4,2 lei sau 4,5 lei pentru un euro, România va trebui să aloce sute de milioane de lei în plus, scrie Evenimentul Zilei.
În condiţiile în care anul viitor vor începe lucrări şi pe alte două tronsoane ale autostrăzii, respectiv Cluj Vest - Mihăileşti şi Mihăileşti - Suplacu de Barcău, totalizând circa 140 de kilometri, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a cerut un buget de peste o jumătate de miliard de euro pentru acest proiect.
La un curs leu/euro sensibil mai mare decât cel de anul trecut, americanii vor încasa în plus cu peste 320 de milioane de lei mai mult, decât dacă suma respectivă ar fi fost calculată la cursul mediu de anul trecut, de 3,827 lei pentru un euro.
Compania de autostrăzi mai are de achitat către Bechtel circa 74 de milioane de euro (317 milioane de lei) pentru lucrările realizate în ultimele luni ale anului trecut.
Antena3.ro