A cincea ediţie a conferinţei urma să aibă loc pe 17 şi 18 noiembrie. Avea prevăzută pentru final o gală de lux. Numai că oamenii de afaceri din industria diamantelor s-au gîndit că un astfel de eveniment ar fi sfidător pentru lumea stresată de criza economică. În plus, cînd banii se împuţinează, şi luxul e lăsat mai jos pe lista mofturoşilor. "Diamantele sunt un produs de lux, dar şi primul lucru pe care îl ştergi de pe listă, atunci când mergi la cumpărături." a spus unul dintre organizatori.
Proprietarii magazinelor de bijuterii din Anvers, capitala mondială a diamantelor, simt deja regresul. Încearcă să vîndă negociind preţul sau oferind tot felul de promoţii.
?Sunt tot mai puţini clienţi, tot mai puţini oameni interesaţi să cumpere bijuterii. Oamenii sunt din ce în ce mai precauţi şi încearcă să economisească bani pentru vremuri negre." sunt de părere aceştia.
Industria diamantelor a înregistrat anul trecut un profit de 75 de miliarde de euro. Jumătate din diamantele şlefuite erau vândute consumatorilor din SUA. Afaceriştii din industria diamantelor au însă un calcul: dacă neîncrederea în sistemul bancar continuă, cererea pentru diamante ar putea creşte.
Observator