Practic, acest nou obiectiv face ca Automobile Dacia să înregistreze o scădere a producţiei de 12 ? 15 la sută, cifra totală urmând să se situeze undeva la nivelul anului 2006. Chiar şi aşa, ?prin prisma poziţionării sale (marca românească este lider pe piaţa autohtonă, cu 27,7 la sută cotă de piaţă, în 2008, conform APIA), Dacia nu este afectată prea grav de criza economică mondială, însă, cu toate acestea, nu îşi va îndeplini obiectivul de producţie iniţial. Trebuie doar să gestionăm cu atenţie stocurile, pentru a nu acumula produse care să rămână ulterior nevândute. Dacă pieţele vor scădea în continuare, vom reduce din nou producţia?, a declarat Francois Fourmont, directorul general al companiei.
Săptămâna trecută, Dacia a anunţat că, timp de 4 zile, va întrerupe producţia la uzina de la Mioveni, pentru a adapta programul de fabricaţie la cererea comercială, tot mai redusă în ultima perioadă. În ianuarie 2008, uzina de la Mioveni avea o cadenţă de 1.300 vehicule pe zi, un nivel maxim pentru istoria uzinei. Anul trecut, veniturile Dacia au crescut cu 24,5 la sută (de la 1,63 miliarde euro la 2,15 miliarde). Profitul net al companiei a avansat cu 17,2 la sută, de la 107 milioane euro la 132,54 milioane.
Antena3.ro