În plus, Popa susţine că mărirea accizelor duce în mod automat la intesficarea contrabandei. ?În termen de 16 luni, acciza va creşte cu 24 de euro, iar acest lucru va împinge preţurile?, a declarat acesta.
Pentru mărcile ieftine de ţigări din România, taxele şi accizele se ridică la 86%, în timp ce, pentru mărcile premium, ponderea este de 72%.
Marii producători de tutun cooperează deja cu Poliţia şi cu autoritatea vamală pentru stoparea fenomenului de contrabandă . În plus, există colaborări şi cu Ministerul Finanţelor, Ministerul de Interne şi Ministerul Justiţiei în vederea modificării cadrului legal al contrabandei.
În prezent, doar 5% din totalul producţiei de ţigări reprezintă produse de contrabandă confiscate.
Problemele marilor producători de tutun nu se opresc, însă, aici.
Începând de anul viitor, publicitatea la ţigări va avea şi mai multe restricţii, astfel că singurele locuri de promovare vor fi punctele de vânzare. Gilda Lazăr, director de Corporate Affairs al JTI, susţine, însă, că nivelul investiţiilor în publicitate va rămâne acelaşi, cât timp există posibilitatea promoţiilor şi distribuirii de obiecte ?brănduite? care au legatura cu fumatul - brichete sau scrumiere.
În anul 2007, piaţa ţigaretelor din România a fost estimată la aproximativ 2,5 miliarde euro.
Citiţi mai multe despre acest subiect în Financiarul.
Antena3.ro