Statul român achită facturile către Bechtel în funcţie de cantităţile de materiale folosite la realizarea autostrăzii şi de volumul de lucrări executate, scriu jurnaliştii de la ?Cotidianul?. Ceea ce înseamnă că preţul final nu este unul fix. Este motivul pentru care la orice proiect de infrastructură, statul angajează o firmă de consultanţă care trebuie să-i reprezinte interesele.
Consultantul are misiunea de a aviza facturile emise de constructor. Însă, în acest caz, firma care controlează lucrările şi aprobă facturile, în numele statului român, pentru autostradă este asociată cu Bechtel în Franţa. Manualul de achiziţii publice al Băncii Mondiale defineşte această situaţie drept conflict de interese. Dar în caietul de sarcini întocmit de autorităţile române pentru selectarea consultantului la autostrada Bechtel nu există referiri la sancţionarea conflictelor de interese.
Contactat de jurnalişti, fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat că nu a ştiut de asocierea dintre Egis şi Bechtel, dar a subliniat faptul că nu a avut nimic a le reproşa francezilor. De partea cealaltă, reprezentanţii firmelor franceze în România, au negat conflictul de interese, precizând că Bechtel nu este acţionar la Egis SA şi nici la Scetauroute şi Bceom. Contractul autostrăzii Braşov-Borş a fost încredinţat fără licitaţie firmei Bechtel în anul 2004 şi are o valoare de 2,2 miliarde de euro.
Antena 3