Lamar McKay, preşedinte al BP America Inc, Steven Newman, preşedinte al companiei de forare Transocean Ltd şi Tim Probert, director al Halliburton Co, vor fi atent chestionaţi de două comisii senatoriale.
BP susţine în faţa Senatului că devărsarea a fost provocată de eşecul echipamentului de siguranţă al Transocean, menit a acoperi scurgerea de petrol în cazul unei schimbări bruşte de presiune, scrie presa americană.
În schimb, mărturia pregătită a Transocean pentru audierile din cadrul Comisiei pentru Resurse Naturale şi Energie şi Comisia de Lucrări Publice şi Mediu pune explozia pe seama eşecului Halliburton de a cimenta puţul subacvatic.
Newman susţine că ?toate proiectele offshore de producţie de gaz şi petrol încep şi se sfârşesc cu operatorul, în cazul de faţă BP? . El susţine că societatea contractată de BP, Halliburton, este responsabilă pentru încastrarea puţului în ciment şi asigurarea integrităţii acestuia.
Audierile vin pe fondul eforturilor de a opri scurgerea de petrol după explozia platformei Deepwater, luna trecută.
Cele trei companii sunt intens presate politic urmare a exploziei ce a scufundat platforma Transocean, Deepwater Horizon, pe când era finalizat un puţ pentru BP. Halliburton este anchetată pentru rolul jucat în cimentarea puţului pentru a stabiliza pereţii şi conectarea acestuia.
Acţiunile BP au pierdut circa 15 procente de la explozia de pe 20 aprilie, anume circa 30 miliarde de dolari din valoarea sa de piaţă.
David Nagel,vicepreşedintele BP America, a apărat răspunsul companiei la accident şi sublinia că nefuncţionarea mecanismului de siguranţă a Transocean ?a transformat acest incident într-o situaţie cu adevărat tragică.?
Antena3.ro