Compania Forrester care a efectuat o cercetare despre Web 2.0 consideră că tehnologiile dezvoltate în prezent şi în viitorul apropiat reprezintă ?un mod fundamental nou? pentru companii de a comunica eficient cu clienţii şi angajaţii.
Raportul a arătat faptul că giganţi ca General Motors, McDonald's, Northwestern Mutual Life Insurance au sesizat potenţialul noilor media şi au adoptat deja instrumente de comunicare ca blogurile, feed-urile RSS, podcasturile sau site-urile de social networking. Analistul Oliver Young consideră de asemenea că 56% dintre companiile nord americane privesc aceste instrumente ca pe o prioritate în 2008.
În urma analizei mai multor componente Web 2.0, printre care blogurile, feed-urile RSS, pdocasturile, widget-urile, etc., specialiştii de la Forrester au ajuns la concluzia că site-urile de social networking vor fi ţinta principală a investiţiilor marilor companii. Totuşi, Young avertizează că va veni şi o vreme în care aceste investiţii vor atinge un punct de saturaţie, datorat înmulţirii aplicaţiilor Web 2.0, şi includerii lor în pachete de soluţii software integrate.
Termenul Web 2.0 a fost introdus de Tim O'Reilly şi defineşte tendinţa de a utiliza internetul şi web design-ul pentru a stimula creativitatea, împărtăşirea de informaţii şi, în special, colaborarea dintre utilizatori. Aceste principii au dus la apariţia unor aplicaţii ca site-urile de social networking, bloguri, wiki-uri, adevărate comunităţi pe internet.
Deşi Web 2.0 pare că se referă la o nouă versiune a World Wide Web-ului, termenul înseamnă mai puţin schimbarea internetului şi mai degrabă modul în care acesta este folosit de utilizatorii săi finali.
Antena3.ro