Din studiu a mai reieşit că românii şi bulgarii au cumpărat cele mai puţine produse de la magazinele online, chiar dacă în cele două state taxele pentru acest serviciu sunt printre cele mai scăzute din Europa.
În plus, deşi la nivel european cumpărăturile de la reprezentanţele firmelor au pierdut teren în faţa magazinelor electronice, în România sunt cea mai populară formă de comerţ.
Statisticile arată că în ultimele 12 luni, doar o treime dintre consumatori au făcut o tranzacţie electronică de vânzare- cumpărare, România, Grecia, Portugalia şi Bulgaria fiind codaşele clasamentului.
Scepticismul consumatorilor români în ceea ce priveşte cumpărăturile la distanţă se înscrie în tendinţa a mai mult de jumătate dintre europeni, deşi legislaţiile naţionale au fost armonizate, iar Comisia Europeană promovează de câţiva ani avantajele acestui tip de comerţ.
Europenii au încredere mai mare să cumpere online de la ei din ţară decât de peste hotare. În ambele cazuri, consumatorii se tem de fraudă, vânzătorii se tem că nu vor fi plătiţi. Îngrijorări semnificative sunt şi în privinţa rezolvării unor eventuale plângeri, trei sferturi dintre europeni declarând că nu ştiu cărui organism să se adreseze dacă au probleme cu un produs cumpărat din altă ţară.
Antena3.ro