Cele mai multe, în magazinele care şi-au postat produsele şi pe internet. Cea mai bună perioadă pentru vînzările online a fost ultimul trimestru din an. În ultimele luni, vînzările au totalizat mai mult de un sfert din suma pentru întregul an.
Românii au plătit cu cardul, pe internet, aproape zece milioane de lei pentru pachete turistice, produse IT, electronice, electrocasnice, jucării, produse şi servicii de telecomunicaţii sau cadouri de sărbători.
Specialiştii spun că cifra mare a vînzărilor se datorează intrării pe piaţă a unor companii care au un portofoliu fidel de clienţi, dar şi a creşterii numărului de magazine online. Schimbarea comportamentului consumatorului, care devine din ce în ce mai pretenţios şi creşterea concurenţei între firme, le-au determinat să caute soluţii noi ca să-şi crească vînzările.
Specialiştii IT estimează că anul acesta se va dubla valoarea comerţului online cu cardul şi că numărul tranzacţiilor va ajunge la 800 de mii.
Antena 3