Acţiunea pe fondul vizitei în China a secretarului american al Comerţului, Gary Locke, cel al Agriculturii, Tom Vilsack, menit a rezolva disensiunile dintre cele două state.
Preşedintele american Barack Obama, care va vizita China în noiembrie, a înfuriat Beijing luna trecutp, după ce a impus o taxă de 35 procente pe anvelopele chinezeşti, ce au însemnat 1,8 miliarde dolari anul trecut.
China a contestat imediat acţiunea la OMC şi a anunţat unei anchete anti-dumping şi privind taxele pentru automobilele americane pentru a contrabalansa politicile incorecte de marketing sau subvenţiile.
Documentele privind acuzele chinezeşti au fost înmânate Washingtonului, dar nu au fost traduse încă, sublinia preşedintele Consiliului american pentru politici auto Steve Collins.
El a estimat că cele trei mari companii americane exportă circa 9000 de vehicule în China.
Exporturile totala de maşini către China, ce include producători japonezi şi europeni, au fost de 1,1 miliarde dolari în 2008.
Acţiunea Chinei ar putea forma un precedent periculos industria americană, dacă este urmat de alte state.
De asemenea, China a depăşit SUA în acest an ca cel mai mare producător auto mondial, iar analiştii se aşteaptă ca cererea pentru maşini să crească exponenţial în următorii ani.
GM şi Chrysler au primit peste 64 de miliarde dolari în ajutor de la stat în acest an.
Antena3.ro