Asociaţia chineză a producătorilor de automobile a anunţat vânzări anuale în creştere ci 46.15 procente la 13.64 milioane de unităţi.
Vânzările de maşini de pasageri au crescut cu 52.93 procente la 10.33 milioane unităţi, iar producţia la 10.38 milioane unităţi, în creştere cu 54.11 procente faţă de anul 2008.
Creşterile din China contrastează cu Statele Unite, unde s-au vândut 10.43 milioane maşini anul trecut, în scădere cu 2,8 milioane unităţi faţă de anul 2008.
Cele mai apreciate mărci au fost Shanghai Volkswagen, FAW Volkswagen şi Shanghai General Motors -- toate branduri joint venture dintre producători chinezi şi germani sau americani.
Pentru a impulsiona piaţa, guvernul chinez anunţa în ianuarie anul trecut înjumătăţirea taxei, la cinci procente, pentru maşinile de până la 1.6 litri. Iar consumatorii rurali au primit o subvenţie de până la 735 dolari pentru maşini de până la 1,3 litri.
Creşterea din China a permis şi celor mai mari producători mondiali să raporteze creşteri cu două cifre în pofida rezultatelor slabe la nivel mondial.
Deşi la nivel mondial, Ford a căzut cu 15 la sută, în China a raportat o creştere de 44 procente la 440.619 unităţi.
General Motors a crescut cu 66.9 la sută la un record de 1.82 milioane maşini în China. Producătorul german Volkswagen AG a vândut 1.4 milioane unităţi în China, în creştere cu 36.7 procente.
Antena3.ro