Conform acestui plan, China speră să producă 500.000 de maşini electrice şi hibrie până în 2011 şi va încuraja administraţiile locale, companiile de taxi şi oficialii să angajaze subvenţii pentru a achiziţiona noile vehicule.
Deşi doar o mică parte- doar cinci procente - din cele aproape 10 milioane de maşini noi vândute în China anual, acesta este un pas important al Beijingului în sublinierea importanţei tehnologiei verzi în sectorul auto.
Deşi industria auto din China este în urma celui japonez sau american ca tehnologie, unele companii chineze conduc competiţia în dezvoltarea de baterii pentru următoarea generaţie de maşini electrice.
De altfel, la anunţarea sprinului pentru sectroul american, Obama sublinia că societăţile americane sunt în urma rivalilor internaţionali şi a cerut reducerea distanţei.
În decembrie, o companie chineză - BYD (Build Your Dreams) Auto a uimit sectorul autor cu o nouă tehnoogie pentru baterii, care potrivit estimărilor, este cu doi ani înaintea celui mai apropriat competitor- Toyota.
Compania, în care miliardarul Warren Buffett a investit 16o milioane euro, a promis la salonul de la Detroit că, până în 2011, va aduce un vehicul integral electric, cu o autonomie de 400 de kilometri.
Antena3.ro