Ramele au fost construite în perioada 1965-1970. CFR Călători a cump[rat în 2006 rame electrice din aceeaşi categorie - seria 58 -, pe care le-a modernizat la firma Remarul 16 Februarie Cluj pentru a funcţiona ca trenuri de tip personal.
CFR Călători va încheia un acord cadru pe o perioadă de 28 de luni, care va conţine contracte subsecvente atribuite cu o frecvenţă de trei luni. Compania spune că va încheia primul contract subsecvent la sfârşitul anului.
Cantitatea maximă a acordului cadru este de 36 de rame, iar cea minimă de o ramă. O ramă este formată din două cabine de conducere, la cele două capete ale trenului.
Lucrările se vor axa, printre altele, pe realizarea unei noi structuri metalice a cabinei, cu o formă aerodinamică.
Una din cerinţele licitaţiei este ca toate componentele utilizate să fie apte pentru utilizare la temperaturi de-30 - +40 de grade Celsius.
Acordul este finanţat de la bugetul de stat, iar criteriul de atribuire va fi preţul cel mai mic. Metoda de selecţie a ofertanţilor este negocierea directă, iar ofertele urmând să fie depuse până la 10 martie.
Antena3.ro