Pe de altă parte, Deutsche Bahn este pregătită să investească peste 100 milioane euro în Polonia şi este posibil să încheie un parteneriat cu compania naţională de căi ferate din Rusia. ?Ne aşteptăm să obţinem o licenţă de funcţionare pentru subsidiara noastră din această ţară la începutul lui 2008?, a declarat Bensel.
Deutsche Bahn vrea să joace un rol activ în procesul de consolidare a sectorului european de transport feroviar de marfă, pe măsură ce traficul feroviar de pasageri înregistrează un ritm de creştere redus iar sectorul rămâne în continuare unul puternic reglementat. Cu toate acestea, operatorul german nu a avut succes cu ofertele pe care le-a depus în această toamnă pentru CTL Logistics, o companie privată de transport feroviar de marfă din Polonia, şi o participaţie în compania naţională de transport feroviar din Slovenia.
Recent, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a anunţat că statul român speră să obţină cel puţin un miliard de euro din privatizarea CFR Marfă. Privatizarea operatorului naţional de transport marfă pe calea ferată se va finaliza, cel mai probabil, în a doua jumătate a anului viitor.
Rompres