Temperaturile
ridicate au adus după ele şi creşterea vânzărilor la
răcoritoarea. O
arată vânzările tot mai mari de băuturi răcoritoare. Vara
fierbinte de anul trecut a adus câştiguri substanţiale
producătorilor de răcoritoare, care au avut un profit de ordinul
sutelor de milioane de euro. Principalii
imbuteliatori de băuturi răcoritoare de pe piaţa românească,
Coca-Cola HBC România, Quadrant Amroq Beverages şi European
Drinks, au raportat în 2006 afaceri cumulate de 2,353 miliarde
de lei (667,7 milioane de euro), în avans cu 24% faţă de
vânzările din 2005. Cele trei companii consemnaseră în
2005 afaceri de 1,897 miliarde de lei (523,6 milioane de euro).
Piaţa românească de băuturi răcoritoare, care
include băuturile carbonatate, băuturi necarbonatate, apă minerală
şi ice tea, va creşte în volum anul acesta cu circa 6%, la
2,5 miliarde de litri, potrivit directorului de marketing al QAB,
Eusebiu Mărgăşoiu. Din totalul pieţei, aproximativ 45% reprezintă
băuturile carbonatate, 43% - apă minerală, 10% - băuturile
necarbonatate, iar băuturile energizante, ice tea, ice coffee şi
băuturile funcţionale acoperă împreuna circa 2%.
Antena3.ro