Finalizarea construcţiei canalului
Dunăre ? Bucureşti necesită investiţii de 450 de milioane de
euro. Potrivit Companiei Naţionale Administraţia Canalelor
Navigabile Constanţa, această sumă ar putea fi amortizată în
14 ani. Administraţia Canalelor Navigabile a propus Ministerului
Transporturilor relansarea propiectului, oprit în 1990.
Directorul general al Administraţiei
Canalelor navigabile, Ovidiu Cupşa, a afirmat că, prin acest
prooiect, ?Bucureştiul va obţine o legătură directă cu
principalele oraşe din lungul Dunării, cu marile centre urbane de
pe Rhin, precum şi acces direct la portul maritim Constanţa?.
Canalul va avea o adancime de 4,5
metri, o capacitate de transport de până la 16 milioane de
tone/an, iar lungimea va fi de 73 km. Calea navigabilă va avea două
porturi, unul situat in zona de sud ? est a Capitalei, între
localităţile 1 Decembrie şi Dărăşti de Ilfov, iar al doilea la
Olteniţa, la confluenţa râului Argeş cu Dunărea.
Potrivit declaraţiei de marţi a
Ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, singura soluţie pentru
dezvoltarea proiectului este reprezentată de contractele de
concesionare. ?În momentul de faţă proiectul se regăseşte
la Apele Române, însă el este prevăzut ca un canal de
irigaţie. Acum suntem în faza de preluare la Ministerul
Transporturilor a administraţiei canalelor navigabile", a spus
Orban.
Proiectul iniţiat în regimul
comunist a fost sistat în 1990, iar până la acea dată
au fost realizate, potrivit Administraţiei Canalelor Navigabile,
circa 70% din lucrări.
Antena3.ro