Directorul general al Administraţiei Canalelor navigabile, Ovidiu Cupşa, a afirmat că, prin acest prooiect, ?Bucureştiul va obţine o legătură directă cu principalele oraşe din lungul Dunării, cu marile centre urbane de pe Rhin, precum şi acces direct la portul maritim Constanţa?.
Canalul va avea o adancime de 4,5 metri, o capacitate de transport de până la 16 milioane de tone/an, iar lungimea va fi de 73 km. Calea navigabilă va avea două porturi, unul situat in zona de sud ? est a Capitalei, între localităţile 1 Decembrie şi Dărăşti de Ilfov, iar al doilea la Olteniţa, la confluenţa râului Argeş cu Dunărea.
Potrivit declaraţiei de marţi a Ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, singura soluţie pentru dezvoltarea proiectului este reprezentată de contractele de concesionare. ?În momentul de faţă proiectul se regăseşte la Apele Române, însă el este prevăzut ca un canal de irigaţie. Acum suntem în faza de preluare la Ministerul Transporturilor a administraţiei canalelor navigabile", a spus Orban.
Proiectul iniţiat în regimul comunist a fost sistat în 1990, iar până la acea dată au fost realizate, potrivit Administraţiei Canalelor Navigabile, circa 70% din lucrări.
Antena3.ro