Departamentul pentru Strategii Guvernamentale va cheltui în acest an 9,2 milioane de lei, pentru proiecte de comunicare, de promovare a imaginii ţării peste hotare şi pentru consultanţă.
Executivul s-a mai angajat să sprijine unele publicaţii din ţară în scopul informării publice, susţin ziariştii de la Financiarul. Asta după ce, recent, premierul Emil Boc a anunţat că va interzice publicitatea de stat timp de şase luni, din cauza crizei. Câştigătorii contractelor încheiate pentru derularea programelor, a proiectelor şi a acţiunilor pot solicita avansuri de până la 30%, fără să li se ceară în schimb scrisori de garanţie bancară.
Pentru promovarea imaginii României, Departamentul pentru Strategii Guvernamentale va invita în ţară jurnalişti străini, cercetători sau consultanţi în diverse domenii, cu suportarea cheltuielilor de sejur si transport.
Acelaşi departament va putea realiza şi producţii multimedia în regim propriu, atât pentru promovarea ţării, cât şi pentru ?optimizarea comunicării guvernamentale".
Guvernul a păstrat discreţia în legătură cu Hotărârea prin care au fost alocate cele 9,2 milioane de lei. Aceasta fost adoptată în şedinţa de guvern de săptămâna trecută, de la Iaşi, fără ca actul normativ să fi fost anunţat la briefingul de la finalul şedinţei.
Antena3