Cifra a fost calculată de doi profesori de economie care au analizat cum s-au comportat la bursă nouă din sponsorii lui Woods în săptămânile de după misteriosul său accident nocturn la casa din Florida, pe 27 noiembrie . Ei au dezvăluit că valoarea de piaţă colectivă a sponsorilor a căzut 2,3 procente după ce au apărut la iveală informaţii despre viaţa personală a starului, Gatorade şi Nike fiind printre marii perdanţi.
Pierderile sponsorilor au avut un ritm mai lent pe 11 decembrie, când Woods a anunţat că va lua o pauză în golful profesionist. Totuşi, până la 17 decembrie, acţionarii nu îşi recuperaseră pierderile.
Studiul realizat de Victor Stango şi Christopher Knittel, profesori la Universitatea California, a concluzionat că acţionarii au pierdut împreună între 5 şi 12 miliarde de dolari.
Unul dintre sponsori, firma de consultanţă Accenture nu a experimentat nici un efect negativ. Aceasta se distanţase oficial de Woods pe 13 decembrie.
Înainte de scandal, Woods se aştepta la un venit anual de peste 100 milioane de dolari din contracte de publicitate şi sponsorizare.
Antena3.ro