Dacă solicitarea va fi aprobată, această alianţă va împărţi profiturile şi veniturile de pe cursele transatlantice şi vor stabili împreună preţurile, vânzările, reţelele, capacităţile de transport etc. BA şi Iberia poartă de mai multă vreme negocieri în vederea fuzionării, iar discuţiile în vederea încheierii acestei alianţe tripartite au fost anunţate pentru prima dată în aprilie.
Acest parteneriat se loveşte de opoziţia puternică din partea companiilor rivale, care susţin că o astfel de alianţă ar distorsiona concurenţa pe cursele transatlantice. De altfel, American Airlines şi BA au mai încercat de două ori în trecut să obţină imunitate antitrust, însă au eşuat. De această dată, companiile solicitante vor spune autorităţilor americane şi europene în materie de antitrust că peisajul competitiv s-a modificat semnificativ prin încheierea acordului 'cer deschis' între SUA şi UE.
Acordul intrat în vigoare în luna martie permite companiilor aeriene să opereze curse transatlantice din orice oraş american către orice punct din UE şi invers.
Agerpres