În urma controlului s-au constatat abateri precum ?comisioane introduse pe parcursul derulării contractului, modificarea unilaterală a dobânzilor şi comisioanelor fără notificare, rambursări anticipate neoperate în cont, tranzacţii bancare eronate, lichidări de conturi neoperate, calcul greşit la lichidarea conturilor, informarea incorectă şi incompletă a consumatorilor cu privire la condiţiile de creditare, înainte de semnarea contractului de credit etc.
Conform unui comunicat remis de ANPC, instituţiile bancare, sancţionate contravenţional pentru una sau alta dintre abaterile menţionate mai sus, sunt Banca Românească, Volksbank, Credit Europe Bank, Piraeus Bank, Raiffesen Bank, BRD-Groupe Societe Generale SA, OTP Bank Romania SA, Libra Bank, Carpatica, respectiv BCR, ABN AMRO Bank, Unicredit Ţiriac Bank, CEC SA şi Bancpost SA, cu menţiunea că acestea din urmă au contestat procesul verbal în justiţie.
În scopul asigurării unui grad ridicat de protecţie pentru clienţii băncilor, ANPC va iniţia o lege cu măsuri de protecţie a consumatorilor de servicii financiare. Aceasta presupune stabilirea unor comisioane nemodificabile ca valoare, fixă sau procent, pe toată durata derulării unui contract de credit şi stabilirea unei formule clare şi transparente de calcul a dobânzii variabile.
O altă măsură care ar putea fi luată ar fi implementarea şi în ţara noastră a unui Cod de Bune Practici în domeniul bancar, decizie voluntară care aparţine băncilor, dar care reprezintă o condiţie pe piaţa financiară mondială. ANPC are în vedere şi necesitatea educării consumatorului de servicii bancare, acest lucru fiind posibil prin campanii de informare publică susţinute la nivel naţional.
Antena3.ro